Post by Admin on Aug 26, 2015 12:21:41 GMT 2
Pentru colegii care au intrat mai târziu și pentru cei care nu au înțeles foarte bine explicațiile, aș dori să revin cu o scurtă prezentare a bazelor științifice ale abordării. Aici sunt detaliiorganizatorice, despre filosofia acestui demers, despre bazele lui, se poate citi cite ceva in documentul atasat.
În primul rând am spus că noi oferim elevilor instrumente. Acestea includ practic cunoștințe, abilități, deprinderi, capacități, etc. Nu le-am numit competențe ca să nu apară redundanțe în explicații. Integrarea lor sub o singură denumire asigură și o grupare a acestora, în vederea atingerii unor scopuri precise, pe care este mai ușor să le reținem, și noi, și elevii.
În al doilea rând, selectarea nivelurilor, ține cont de specificul vârstei.
Selectarea subnivelurilor orientează atenția astfel încât să faciliteze evoluția elevului de la observarea (perceperea) corectă, la competență și integrare.
Din aceste motive, am cerut ca pe subnivelul I să prezentăm cum ar fi lumea fără instrumentul respectiv, pe subnivelul II să observăm corect instrumentul, cum îl folosesc alții. Pe subnivelul III vom vedea ce presupune, ce ar trebui făcut pentru a putea fi folosit, prin ce experiențe, în care loc, cu ajutorul cui se poate lua în stăpânire.
Pe subnivelul IV ne referim la instrumente din perspectiva utilizării lor în cadrul unor sisteme supraindividuale. Ele facilitează comunicarea în sistem, dar au și mijloace specifice prin care se realizează colaborarea. Pentru o bună interconectare există elemente de limbaj ce trebuie cunoscute de către toți cei implicați ori care trebuie să se folosească de acel instrument. Pe subnivelul V se fac trimiterile legate de aplicarea conceptului și în alte domenii. (Am mai dat exemplu cum puterea, de la mărime fizică ajunge prin puterea interioară chiar la puterea națiunilor, ce poate trece din brută în soft.)
Pentru clarificări suplimentare am scris câteva rânduri despre filosofia proiectului.
În primul rând am spus că noi oferim elevilor instrumente. Acestea includ practic cunoștințe, abilități, deprinderi, capacități, etc. Nu le-am numit competențe ca să nu apară redundanțe în explicații. Integrarea lor sub o singură denumire asigură și o grupare a acestora, în vederea atingerii unor scopuri precise, pe care este mai ușor să le reținem, și noi, și elevii.
În al doilea rând, selectarea nivelurilor, ține cont de specificul vârstei.
Selectarea subnivelurilor orientează atenția astfel încât să faciliteze evoluția elevului de la observarea (perceperea) corectă, la competență și integrare.
Din aceste motive, am cerut ca pe subnivelul I să prezentăm cum ar fi lumea fără instrumentul respectiv, pe subnivelul II să observăm corect instrumentul, cum îl folosesc alții. Pe subnivelul III vom vedea ce presupune, ce ar trebui făcut pentru a putea fi folosit, prin ce experiențe, în care loc, cu ajutorul cui se poate lua în stăpânire.
Pe subnivelul IV ne referim la instrumente din perspectiva utilizării lor în cadrul unor sisteme supraindividuale. Ele facilitează comunicarea în sistem, dar au și mijloace specifice prin care se realizează colaborarea. Pentru o bună interconectare există elemente de limbaj ce trebuie cunoscute de către toți cei implicați ori care trebuie să se folosească de acel instrument. Pe subnivelul V se fac trimiterile legate de aplicarea conceptului și în alte domenii. (Am mai dat exemplu cum puterea, de la mărime fizică ajunge prin puterea interioară chiar la puterea națiunilor, ce poate trece din brută în soft.)
Pentru clarificări suplimentare am scris câteva rânduri despre filosofia proiectului.