Post by Admin on Aug 20, 2015 14:05:23 GMT 2
Am primit întrebarea pe mail: ce înțeleg eu prin instrument?
Cred că e bine să încerc o clarificare.
Am ales acest nume pentru ceea ce ne oferă diferite domenii ca mijloace prin care putem realiza un anumit lucru. Deci nu este vorba de rezutate (ex, o știință este rezultatul utilizării mai multor instrumente) ci de mjloace.
Spre exemplu limba maternă ne oferă cuvântul, prin care putem indica un obiect, o acțiune, etc. Deci cuvântul este un instrument. Propoziția este un alt instrument oferit de limbă, la fel ca și fraza, ca textele ce se pot realiza cu ajutorul cuvintelor (poezii, povesti, povestiri, romane, etc). Dialogul este un instrument, scrisoarea, cererea, manualul cu instrucțiuni etc. Deci nu ducem lipsa de instrumente care ne ajută să ne satisfacem nevoile.
La matematică un astfel de instrument este numărul, care exprimă precis o cantitate. Apoi avem ca instrumente utile operațiile matematice, ecuația, reparezentarea grafică, procentele, etc, etc..
La filosofie avem un instrument foarte util în abordarea fenomenologică, cea care a condus la un alt instrument, mai complex, temporalizarea- adică la transformarea timpului în ființă. El necesită starea autentică, de hotărâre în care avem grija, nu preocuparea este starea afectivă fundamentală.
În cazul științelor este consacrată metoda experimentală, ca instrument de verificare a ceea ce credem despre realitate. Dar putem la fizică recunoaște ca instrumente mărimea fizică, sistemul fizic, legile fizice, principiile, etc.
În domeniul interacțiunilor interpersonale avem ca instrumente importante comunicarea asertivă, comunicarea nonviolentă, etc...
În domeniul învățării putem observa diferite tipuri de gândire ce pot fi folosite ca instrumente cu care să abordăm situațiile, fiecare cu avantajele și dezavantajele ei: analitică, sintetică, sintetică, integrativă, sistemică etc.
O să revin, aștept observații, sugestii etc.
Cred că e bine să încerc o clarificare.
Am ales acest nume pentru ceea ce ne oferă diferite domenii ca mijloace prin care putem realiza un anumit lucru. Deci nu este vorba de rezutate (ex, o știință este rezultatul utilizării mai multor instrumente) ci de mjloace.
Spre exemplu limba maternă ne oferă cuvântul, prin care putem indica un obiect, o acțiune, etc. Deci cuvântul este un instrument. Propoziția este un alt instrument oferit de limbă, la fel ca și fraza, ca textele ce se pot realiza cu ajutorul cuvintelor (poezii, povesti, povestiri, romane, etc). Dialogul este un instrument, scrisoarea, cererea, manualul cu instrucțiuni etc. Deci nu ducem lipsa de instrumente care ne ajută să ne satisfacem nevoile.
La matematică un astfel de instrument este numărul, care exprimă precis o cantitate. Apoi avem ca instrumente utile operațiile matematice, ecuația, reparezentarea grafică, procentele, etc, etc..
La filosofie avem un instrument foarte util în abordarea fenomenologică, cea care a condus la un alt instrument, mai complex, temporalizarea- adică la transformarea timpului în ființă. El necesită starea autentică, de hotărâre în care avem grija, nu preocuparea este starea afectivă fundamentală.
În cazul științelor este consacrată metoda experimentală, ca instrument de verificare a ceea ce credem despre realitate. Dar putem la fizică recunoaște ca instrumente mărimea fizică, sistemul fizic, legile fizice, principiile, etc.
În domeniul interacțiunilor interpersonale avem ca instrumente importante comunicarea asertivă, comunicarea nonviolentă, etc...
În domeniul învățării putem observa diferite tipuri de gândire ce pot fi folosite ca instrumente cu care să abordăm situațiile, fiecare cu avantajele și dezavantajele ei: analitică, sintetică, sintetică, integrativă, sistemică etc.
O să revin, aștept observații, sugestii etc.