|
Post by Admin on Aug 19, 2015 15:31:21 GMT 2
Punct plecare identificare instrumente.. capacitatea de a aloca timp invatatului autonomie, disciplina, perseverenta in procesul de invatare capacitatea de concentrare pe termen scurt si pe termen lung capacitatea de a reflecta critic asupra obiectului si scopului invatarii capacitatea de a comunica, ca parte de procesului de invatare, utilizand mijloacele potrivite (intonatie, gestica, mimica etc.) sursa - www.europass-ro.ro/pagina/cadrul_celor_8_competente_cheie
|
|
|
Post by Admin on Aug 19, 2015 20:05:28 GMT 2
|
|
|
Post by adinamirela90 on Aug 21, 2015 11:34:40 GMT 2
Legat de motivație, vorbeam că trebuie să facem legături cu realitatea, de aceea, m-am gândit că un instrument eficient ar fi povestea de viață a unor personalități/staruri care au avut/au influențe (indirecte) în viața elevilor. Am găsit o poveste extrem de interesantă a actorului Sylvester Stallone (care e extrem de apreciat în rândul copiilor și adolescenților). Sărac fiind, cu partea stângă a feței paralizată și cu o vorbire defectă, nimeni nu-l accepta ca actor. Dormea pe străzi, intra în librării, nu să citească, ci să se încălzească. Într-una din zile, în mod întâmplător găsește o carte a lui Edgar Allan Poe care i-a schimbat complet modul de gândire. După această întâmplare, s-a hotărât să devină scenarist, reușind în 3 zile să compună scenariul filmului Rocky. Cred că această abordare le-ar trezi interesul elevilor, și ar fi o cărămidă în plus în construirea motivației personale.
|
|
|
Post by adinamirela90 on Aug 21, 2015 11:54:25 GMT 2
Un alt instrument util ar putea fi gândirea laterală, prin care să găsească soluții alternative oricărui tip de problemă. Aici am putea insera filmulețe, povestiri, basme în care eroii depășesc situații critice prin modalități excepționale (dar reale, nu fictive). Interesante ar fi chiar câteva filmulețe cu Păcală și ideile sale geniale***. Pe lângă partea formativă, educativă avem divertismentul, care cu siguranță va atrage atenția copiilor, îi va relaxa și îi va distra.
|
|
|
Post by Badale Florin on Aug 21, 2015 12:45:36 GMT 2
Apropos de povesti, eu pot sa ma apuc sa scriu povesti (gen povesti terapeutice) care ssa fie centrate pe tematici specifice competentei noastre> de exemplu recunoasterea propriilor abilitati, Exista chiar o poveste terapeutica (hraneste ceea ce vrei sa cresti in tine) renumita, ca sa nu o repetam pot sa scriu alta care sa atinga probleme legate de scopul vietii, fericire, bunatate, dragoste si variantele lor antitetice. Pe baza povestilor putem realiza testul..intrebari sau situatii in care copilul sa fie pus sa aleaga "ceea ce hraneste " in interiorul lui, punctajul fiind superior la acele alegeri care sunt adaptative si care promoveaza starea de bine pe termen lung
|
|
|
Post by Ioan Vlașin on Aug 22, 2015 7:18:07 GMT 2
Trebuie si astfel de povesti/povestiri, ca să conștientizeze ce instrumente adună, pentru ce și cât îi ajută cu adevărat...
|
|
|
Post by adinamirela90 on Aug 22, 2015 23:31:07 GMT 2
Importanța cuvintelor și a cărților este un alt subiect ce trebuie dezbătut. Am găsit un filmuleț despre puterea cuvântului și un basm Tinerețe fără... să învețe și viață fără de..carte. Cred că sunt interesante și ar merita a fi abordate în cadrul lecțiilor.
|
|
|
Post by Ioan Vlașin on Aug 23, 2015 6:54:39 GMT 2
De fiecare data trebuie sa ne referim la un instrument, ca sa nu ne indepartam de pragmatismul abordarii. Unul pe care oamenii il folosesc si e bine sa il foloseasca si ei. Si cuvintul, si povestirea sunt instrumente. O carte in sine, nu e, ci numai prin textul/povestea din ea. Deci nu iubim cartile ci ceea ce este in ele, exact ca pe oameni . Conteaza continutul, nu ambalajul...Precizez acestea ca sa stim incotro le orientam atentia (care e si ea un instrument )
|
|
|
Post by bogdanciulu on Aug 27, 2015 19:04:00 GMT 2
Ştiu povestea cu "obţii ceea ce hrăneşti în tine" din filmul Tomorrowland 2015. În noi se luptă permanent doi lupi: - unul este lumina şi speranţa; - celălalt este întunericul şi disperarea.
Care va câştiga (îl întrebi pe copil de fiecre dată când se dă bătut)
Răspuns: Cel pe care îl hrăneşti.
|
|